Beskrivning
52-PA202X-332-336
52-PA202X-332-336
Skala | Medium | Måttenhet | Display visar | Mätområde | Upplösning | Precision |
---|---|---|---|---|---|---|
332 | Splenda – Konsument | Consumer Splenda % w/w | Splenda %w | 1 till 45 | 0.1 | 0.1 |
336 | Sucralose – Ren | % Weight/Weight | Sucralose %w | 1 till 28 | 0.1 | 0.1 |
Digital refraktometer för sukralos och SPLENDA märket sötningsmedel
Hur sött är det!
Sukralos är ett av en rad icke-nutritiva sockerersättningsmedel. Det används i en mängd produkter, inklusive drycker, bakverk, desserter, mejeriprodukter, konserverad frukt, sirap och kryddor. SPLENDA®, en produkt av Tate & Lyle, är en konsumentinriktad märke av sukralos som är individuellt förpackade i en zero kalori socker-substitut för individuell konsumtion.
Fram tills nu har det inte funnits en praktisk metod att testa koncentrationen av antingen SPLENDA® varumärken konsumenten sötningsmedel eller ren sukralos i vatten. Forskare på MISCO har utvecklat den första direkt avläsning av digitala refraktometer kan läsa både ren sukralos lösningar och lösningar med SPLENDA® varumärken konsumenten sötningsmedel.
Det sukralos/SPLENDA® refraktometer är ett dubbel-skalan refraktometer som bygger på det egenutvecklade optiska motor® i MISCO ger mindre miljöpåverkan;s Palm Abbe refraktometer plattform till ögonblickligt och noggrant mäta koncentrationen av ren sukralos lösningar eller koncentrationen av lösningar innehållande konsument-baserade SPLENDA® märke sötningsmedel.
Eftersom ren Sukralos är 600 gånger sötare än sukros, det kräver bara en mycket liten mängd sukralos som matchar motsvarande sötman av socker. När SPLENDA® är paketerad för konsumenternas användning, som en direkt socker byte, fyllmedel, såsom glukos och maltos tillsätts som bärare ger SPLENDA® volym och textur av motsvarande mängd sackaros. Lösningar som innehåller SPLENDA® sötare, förpackade för konsumentbruk, bör mätas på refraktometern ger mindre miljöpåverkan; s SPLENDA® skala.
Ren sukralos säljs i bulk (utan fyllmedel) och i flytande form, för direkt inblandning i kommersiellt tillagad mat och dryck. Lösningar av ren sukralos och vatten ska mätas på sukralos skala.
Det sukralos/SPLENDA® Refraktometer har ett user-friendly har kontakt med som består av två knappar: en till avläsningar och den andra steg genom olika menyalternativ. Det stora två-raders LCD-displayen är lätt att läsa, även i svagt ljus, och mätvärdena automatiskt temperatur kompenserad för vätskor mellan 0 och 50 °C ( 32 till 122 °F). Kalibrering av sukralos/SPLENDA® refraktometer är automatisk och inte kräver speciella kalibreringslösningar eller verktyg.
Lite bakgrund om sukralos/SPLENDA®
Forskare från Tate & Lyle företag, tillsammans med forskare från King’s College i London, först upptäcktes sukralos i 1976. Men det tog nästan 14 år innan de godkänts av Världshälsoorganisationen. Det gäller sångspelserien som ger mindre miljöpåverkan t tills 1998 att den amerikanska läkemedelsmyndigheten FDA första godkända sukralos för användning i livsmedel och drycker, och det tog nästan sex år innan det godkänts i Europeiska unionen, där det är känt som livsmedelstillsats koden E955. Sukralos är nu godkänt för användning i nästan 100 länder.
Naturligtvis sukralos ursprungligen såldes av Tate & Lyle, under handelsnamnet SPLENDA®, men är nu tillgänglig från olika leverantörer. Påstås vara 600 gånger sötare än sukros, Sukralos är dubbelt så sött som sackarin, och fyra gånger så söt som aspartam.
Sukralos är vanligtvis säljs i tre former: bulkförpackade i ren sukralos, förpackade i flytande form, och emballerat såsom en direkt konsumentprodukt.
Eftersom den kräver bara en mycket liten mängd sukralos som matchar motsvarande sötman av socker, fyllmedel, såsom dextros eller maltos tillsätts som en bärare för volym och textur av motsvarande mängd sackaros när det packas för konsumentbruk som en direkt socker byte.
Pure Sucralose is sold in bulk powder and in liquid form, for direct addition into commercial products. Tate & Lyle sell a 25% liquid concentrate of SPLENDA®, which they claim is approximately 150 times the sweetness of sugar. Other Sucralose-water blends are available from various online suppliers.
The artificial sweetener market is conservatively estimated at $1.5 billion dollars a year. This market is expected to grow largely based on the plethora of new consumer beverages and sports-drinks being introduced each year. And, although the profit margins on artificial sweeteners are still very high, they are a great value to the food and beverage industry compared with the amount of sugar or corn-syrup needed to affect the same perceived sweetness. It is rumored that the price of Sucralose may soon drop by as much as 30% as alternative methods to the patented Tate & Lyle’s manufacturing process begin to emerge.
SPLENDA® är ett registrerat varumärke som tillhör Tate & Lyle företaget.
Recensioner
Det finns inga recensioner än.